Filippo Sorcinelli Unum _Quando_rapita_in_estasi EXDP
Acorduri: Ambra, Lemnos, Cald Picant, Balsamic, Fumuriu
Familie olfactiva: Ambra
1 000 RON
Gaetano Donizetti, o „arie” preluata de la faimoasa scena a nebuniei „Lucia di Lammermoor”, opera celebra prin interpretarea Mariei Callas in ani 50.
LUCIA
Cand, pierdut in extaz
de o pasiune arzatoare,
in limba inimii,
el imi jura iubire eterna,
Uit de necazurile mele
iar bucuria imi usuca lacrimile,
si se pare ca atunci cand sunt langa el,
cerul se deschide pentru mine.
Quando_rapita_in_estasi se deschide cu o prima etapa intunecata. Acesta este momentul in care Maria Callas isi face aparitia pe scena dupa ce a trecut pe la machiaj. Un aspect fizic extraordinar cu acei ochi mari de culoare inchisa pe o fata cu pometi proeminenti. „Divina” Maria Callas o personalitate puternica in viata publica si fragila in sfera privata. Costumul de scena este impresionant si elegant, cu miscarea sa care devine insusi muzica, mirosind a labdanum si a vanilie care scutura pulberea de fata.
Pierpaolo Pasolini defineste figura acestei femei drept „atemporala, arhaica si mitica ", care a facut din teatru un loc sigur, unde numai arta este permisa.
In Quando rapita in estasi nebunia ajunge la salvare: ajunge si creeaza o dorinta, o imagine care se zugraveste in mintea noastra si care aproape intotdeauna descrie dragostea si ura, pasiunea si puterea, femininul si masculin, realitati in dialog intre ele, dar dificil de reconciliat in mod pasnic, daca nu este unul dintre pasii inapoi; dar cine trebuie s-o faca?
In secolul al XIX-lea, cu siguranta, universul feminin era mai maleabil si mai gata sa se retraga, cel putin in aparenta. Ce se intampla totusi, universul feminin decide sa se supuna in tacere?
Care ar putea fi semnele acestei lipse de ascultare? Ca intotdeauna in umbra, semne care par neclare, dar care cristalizeaza elocvent pentru cei care stiu sa observe si sa asculte. Prezinta scena nebuniei Luciei Lammermoor din Donizzetti un exemplu de tentativa de aparare din partea unei femei, a propriilor sentimente si identitate impotriva logicii puterii umane. Nebunia devine o arma cu doua taisuri, pozitiva si negativa. Nebunia si virtuozitatea vocala trebuie privite ca elemente pozitive: ele sunt un salt in gol, o descarcare eliberatoare fara structura si restrictii in care femeia are posibilitatea de a fi fericita.
Ea este ... si ramane cu noi?
Nebunia de opium, boabe tonka si balsamuri sunt baza din aceasta capodopera olfactiva.
Nebunia este o lume aproape perfecta de leziuni care lasa inevitabil cicatrici de pe brazdele aromate de crin din vale. Este un moment in care te afli intr-un stagiu, dar te gandesti sa fii inchis intr-o cladire intunecata care asteapta sa fie incalzita de tine si de viata ta.
Lumea ne ofera in fiecare zi o serie de indicii care ne conduc catre un sentiment de mister; traim cu gandul ca exista intotdeauna o enigma de rezolvat.
Note de top: lemn de cedru, tamaie, lacramioare
Note de mijloc: cuisoare, piersica
Note de baza: lemn de cedru, balsam de brad, tamaie, labdanum, paciuli, boabe de tonka, vanilie, vetiver